(0 review-uri)
(0 review-uri)
Așadar, dacă ei vor spune: "De ce a hotărât Dumnezeu să facă cerul și pământul? ", noi trebuie să le răspundem că se cuvine să înțeleagă mai întâi puterea voinței omenești dacă doresc să cunoască voința lui Dumnezeu. De fapt, ei caută să știe cauzele voinței lui Dumnezeu, când voința lui Dumnezeu este ea însăși cauza tuturor lucrurilor care există. Dacă voința lui Dumnezeu ar avea o cauză, atunci ar exista ceva care precede voința lui Dumnezeu, ceea ce ar fi neîngăduit să credem. Deci celui care întreabă: "De ce a făcut Dumnezeu cerul și pământul?", trebuie să i se răspundă: "Pentru că a vrut". Voința lui Dumnezeu este cauza cerului și a pământului și de aceea voința lui Dumnezeu este superioară cerului și pământului. În schimb, cine întreabă: "De ce a vrut Dumnezeu să facă cerul și pământul?" caută ceva superior voinței lui Dumnezeu; dar nu poate să fie găsit nimic superior. Deci să se potolească îndrazneala omenească și să nu caute ceea ce nu există, ca nu cumva să nu găsească ceea ce există.
Fericitul Augustin, Despre Feneză împotriva maniheilor
citește mai mult ...
citește mai putin ...